8 Mart 2010 Pazartesi

Patatesli Pide



Merhaba sevgili arkadaşlar.
Hafta sonu kahvaltı için pide yapmaya karar verdim.Çocukların tercihi sucuklu bizim ise patatesli olunca artık iki çeşit yaptım.
Bu hamur ile istediğiniz çeşitli iç harç kullanarak değişik pideler yapabilirsiniz.
Malzemeler
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 küçük paket yaşmaya
5 su bardağı un
Aldığı kadar ılık su
İç harç
5 ortaboy patates
1 adet kuru soğan
2 adet domates
yarım demet maydanoz
Peynir,tuz,karabiber,kırmızı biber
Üzeri için
Yumurta sarısı
Tereyağ
Yapılışı
Karıştırma kabına unu ve mayayı alalım ılıtılmış sütü ekleyip mayayı eritelim sıvıyağ ve tuzunu ilave edip karıştıralım yavaş yavaş su ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.Hamurun üzerini örtüp sıcak ortamda yarım saat mayalandıralım.
İç malzemesi için patasesi haşlayıp rendeleyelim.Soğanı  ve maydanozu ince doğrayıp patatese ekleyelim.
Küp doğranmış domates,peynir biraz sıvıyağ ve baharatları ekleyip karıştıralım.
Mayalanan hamurdan yumurta iriliğinde bezeler yapalım hamuru dikdörtgen açalım patatesli içten koyup hamurun kenarları harcın üzerine doğru kapatalım yağlanmış tepsiye pidelerimizi alalım üzerine yumurta sarısı sürelim.Önceden ısıtılmış 190 dereceli fırında pidelerimizi pişirelim. Fırından çıkınca pideleri tereyağı ile yağlayalım.

















.

8 yorum:

BAL TATLISI dedi ki...

arkadaşım öncelikle bloğunun yeni hali harika olmuş.
pidelrde çok lezzetli görünüyor,bende kıymalı istiyom:)

mim cevabın içinde teşekkür ediyorum

sevgiler

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili yemek yapalım arkadaşım senin için kıymalıda yaparım arkadaşım

Pembe Tatlar dedi ki...

Dünya kadınlar günümüz kutlu olsun canım...

Yakında Blogspot'dayım dedi ki...

Çok güzel olmuş elinize sağlık ... Çok güzel göürünüyor :)) Çantadada ne ararsana war :))

İnci Yemek dedi ki...

Canım sayfan harika olmuş darısı başımıza valla:))bu gün kaç defa geldim sayfanayorum yazdım sanıyordum:)çok uyaran olunca etraftan :))bir çok blogu bu sebepten atlıyor olabiliyorum.
kadınlar günün kutlu olsun canım:)
pide nefis görünüyor ,benim için kıymalı patatesli hiç farketmez ikisinide çok severim:))ellerine sağlık tatlım .mimi en kısa zaman da cevaplayacağım.
kocaman öpüyorum canım

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok nefis bir lezzet bu..
Ellerinize sağlık. Sevgiler..

beduu :))) dedi ki...

tatlim blog muhtesem emegine saglik ama pidelerde en az onun kadar guzel gorunuyor.c.tesi gunu kesinlikle yapiyorum ellerine emegine o guzel yuregine saglik.MUTLU OL MUTLU KAL

Tarif diyarı dedi ki...

Canım arkadaşım beğendiğine sevindim inşallah geldiğinde ben sana yaparım canım arkadaşım.öptüm