4 Mart 2010 Perşembe

Kuru Börülce Salatası

Börülcenin yemeğini ve salatasını çok seviyorum.Oldukca faydalı bir baklagil ve malesef çok fazla bilinmiyor.
Kısaca faydalarında bahsetmek istiyorum.
Demir mineral yönünden zengin bir besin olduğu için kansızlığa iyi geliyor.
Böbrek taşının düşmesinde yardımcı oluyor.
Fiziksel ve zihinsel yorgunluğu gideriyor.
Kabızlığa, hemoreite ve diğer bazı kalınbağırsak rahatsızlığına iyi geliyor
Kandaki yüksek kolesterolü düşürüyor ve daha bir çok faydaları var arkadaşlar.
Şimdi tarifimize geçelim.
Malzemeler
1 su bardağı börülce
2 domates
1 adet kuru soğan
1 tane kırmızı biber
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
Küçük bir kase ayılanmış yeşil zeytin
Zeytinyağı,nar ekşisi ve tuz
Yapılışı
Börülceyi akşamdan ıslatıyoruz.Ertesi gün suyunu süzüp üzerine çıkacak kadar sıcak su ilave edip tuzunu ekliyoruz ve haşlıyoruz haşlanırken üzerine çıkan kabukları alalım.Haşlanan börülceyi ocaktan alıp suyunu süzüyoruz ve sudan geçiriyoruz.Börülceler ılınınca zeytinyağı,nar ekşisini ilave ediyoruz.Soğanı piyaz doğruyoruz domatesleri küp şeklinde doğruyoruz ince kıyılmış maydanoz ve kırmızı biberi börülceye ekliyoruz zeytinleride ilave edip karıştırıp servis ediyoruz.

15 yorum:

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eline sağlık canım bende çok severim tazesini de severim dur yemeğini bir gün yapayım iyi hatırlattın evde kurular duruyor

BAL TATLISI dedi ki...

börülc hiç tatmadığım bir yemek,hep çok güzl olduğunu söylerler
bende birgün tatmayı istiyorum


görüntü çok güzel ellerin sağlık canım

aleyna dedi ki...

canım malesef bizim memelekette çokda rastlanan bir şey değil.ama tahıllarla aram iyidir.ellerine sağlık

Özlem dedi ki...

Böbrek taşına iyi mi geliyomuş? hiç bilmiyordum, bu sıkıntıdan zaman zaman müzdarip olan ben bunu mutlaka denemeli, paylaşım için teşekkürler ve ellerinize sağlık. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Bende börülcenin salatasını çok severim yemeğini hiç denemedim. Ellerine sağlık.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili yemek yapalım arkadaşım.Yemeğide çok lezzetli oluyor mutlaka demelisin.
Sevgili aleyna bende çanakkaleye gelince tanıştık börülce ile ve gerçekten çok lezzetli ve bir okadarda faydalı.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili özlem bende bu kadar faydalı olduğunu doğruyu söylemek gerekirse bilmiyordum ve küçük bir araştırma yaptım pek çok yararı olduğunu gördüm.Özellikle salatasını hafif diri olarak haşlayıp yapmak gerektiğini okudum.

İnci Yemek dedi ki...

Nefis görünüyor inan çok iştah açıcı duruyor ellerine sağlık canım.şimdiye kadar hiç denemedim şu kolesterol düşürme işi de hoşuma gitmedide değil yani:))
kocaman öpüyorum canım..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok sevdiğim bir tat ellerinize sağlık.Sevgi ve saygılarrrr....

Özlem Ekşi dedi ki...

Tarifleriniz ve paylaşımlarınız için çok teşekkürler Ricamı kabul edip oğlumun bloğunu izlemeye aldığınız içinde teşekkür ediyorum.Blog sayfasında bir sorun oldu gideremiyoruz. http://uzayland2.blogspot.com adresinden yeni bir sayfa oluşturdu ve izleyicilerini kaybettiği için çok üzgün mümkünse bu adresi tekrar izlemeye alırsanız beni çok mutlu edersiniz.İlginize şimdiden teşekkür ediyorum.Saygılar..

BAL TATLISI dedi ki...

arkadaşım seni mimledim haberin olsun
bloğuma uğrarsan sevinirim

susamcorekotuFeriha dedi ki...

HİÇ YAPMADIM AMA ÇOK BEĞENDİM 1 KAŞIK ALSAM YESEM :))

beduu :))) dedi ki...

tazesi olsun kurusu olsun bizim evimiz de cok sevilerek yenir senin de ellerine saglik canim eminim sen de cok guzel yapmissindir.SEVGIYLE KAL

Tarif diyarı dedi ki...

Canım beducuğum senin daha güzel yaptığından eminim.Seni çok seviyorum arkadaşım kendine iyibak öptüm.

BEDUU :))) dedi ki...

sen warya tanıdıgım en kabılıyetlı ve sevgı dolu ınsanların basında gelıyorsun.bende ki yerin cok farkli ben de seni cok seviyorum.bu arada senin eline yemek konusunda kimse su dokemez hele ben asla haddimi bilirim BACIM :)