1 Aralık 2010 Çarşamba

Ispanaklı Rulo Salata

Merhaba sevgili dostlar.
Bu aralar biraz ara verdim üzerinize afiyet bir kaç gündür üzerimde biraz kırgınlık vardı
ve elimi kaldıracak halim yortu neyseki bugün çok şükür biraz iyiyim.
Hemen bilgisayarımın başına oturdum ve bu güzel salatanın tarifini paylaşmak
istedim.Tarifimi yazayım ve dostları ziyaret edeyim bakalım ne mamalar hazırlamışlar.
Malzemeler
Yarım kilo ıspanak
3 yumurta
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı galeta unu
Tuz,karabiber,fesleğen
İç malzemesi
1 kase susuz tarafından yoğurt
2 diş sarımsak
1 küçük kavanoz garnitür
Yapılışı
Ispanaklar ayıklayıp yıkanır ve haşlanır daha sonra suyu süzüp elinizle iyice sıkılır ve rondoda püre yapılır.
Yumurtaların sarısını ve akını ayrılır.
Çırpma kabına yumurtanın sarısını ve püre olan ıspanağı alıp çırpılır.
Ardından un,galeta un,sıvıyağ ve baharatları ekleyip iyice karıştırılır.
Yumurtanın akını ayrı bir kaba alıp üzerine bir fiske tuz ekleyerek mikserle kar haline gelene kadar çırpılır.
Kar haline gelen yumurta akını diğer karışıma yavaş yavaş ekleyerek karıştırılır
bu aşamada tahta kaşık kullanmak gerekiyor yoksa yumurta akı söner.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine karışım dökülür önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirilir.
Pişen ıspanağı kağıdı ile sarıp pulo yapılır ve soğumaya bırakılır.
Sarımsaklar ezilip yoğurt ile karıştırılır.
Soğuyan ıspanak rulosu açılıp içine yoğurt sürülür üzerine garnitür serpilir ve
rulo sarılıp kağıttan çıkartılır.
Buzdolabında 3-4 saat dinlendirildikten sonra dilimleyip servis yapılır.

14 yorum:

umutluhayat dedi ki...

harika olmuş.bana birazda börek gibi geldi.ne olursa olsun çok değişik.ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım
ellerin dert görmesin bu salata harika olmuş sunum şık lezzeti de eminim süperdir
mutlaka deneyeceğim
çok geçmiş olsun sağlıkla kal

lezzet sarayı dedi ki...

harika bir görüntü olmuş ellerine sağlık.
çok geçmiş olsun.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık çok rennkli ve değişik bir salata.

kalpkurabiye dedi ki...

çok geçmiş olsun diyorum..
ıspanaklı pulo salata çok hoşuma gitti..
en kısa zamanda denemek isterim doğrusu:)
ellerine sağlık canım..

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor...

Sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun canım.
salata buradan muhteşem güzel gözüküyor listeme aldım mutlaka deneyeceğim:)ellerine sağlık canım.
çok öpüyorum..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Pasta gibi olmuş Deryacım çok geçmiş olsun bu tarifi denek isterim birazda zahmetli gibi görünüyor

emelce yemek dedi ki...

cok güzel olmus özellikle misafirlere sunmak icin.eline saglik

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.
ellerine sağlık diyorum evvela.
çok beğendim salatanı .
özellikle sunumun müthiş.
ellerine sağlık.
ayrıca izlenmeye değer bir mutfak bence.
takibimdesin arkadaşım.
sevgiler...

DATLIM dedi ki...

Süper bir uyum :)ellerinize sağlık...bende biraz önce yapmak istiyorum evde ıspanağımda var oleeeeey :)

naşide dedi ki...

süper görünüyor.Umarım tadı da öyledir. En kısa Zamanda deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

çok farklı bir tarif ellerinize sağlık sizi izlemeye aldım görüşmek üzere..

sosyete aşçısı dedi ki...

Çok şık olmuş, ellerinize sağlık...

Sevgilerimle...