15 Mayıs 2012 Salı

PİRİNÇ SALATASI

Tüm takipçilerime sayfamı ziyarete gelen misafirlerime selamlar sevgiler.
Bugünkü tarifim nefis bir salata misafirlerim için hazırldım ve çok beğenildi
Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum  kişi sayısına göre malzemeleri arttırabilirsiniz
Ben salatada  Bimden aldığım Yasemin kokulu efsane pirinç
 kullandım tavsiye ederim.
Malzemeler
1 su bardağı pirinç
1 su bardağı şalgam suyu
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 kutu konserve mısır
8-10 tane kornişon turşu
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
2 adet yeşil soğan (beyaz kısmı kullanmayın)
1 tane nar
Tuz,limon
Hazırlanışı
Pirinç bir kaba alınır üzerine tuz ve sıcak su eklenir 20 dakika ıslatılır
Pilav tenceresine sıvı yağ alınır iyice yıkanan pirinç eklenir ve pirinç şeffaflaşana kadar kavrulur.
Kavrulan pirincin üzerine şalgam suyu ve tuz ilave edilir karıştırılırkısık ateşde
 pilav pişmeye bırakılır.
Pilav piştikten sora dinlendirilir.Sonra  içine ince kıyılmış yeşillikler
mısır,nar,doğranmış kornişon ve limon suyu eklenir karıştırılır servis yapılır

30 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayıldım,nasıl güzel bir salata bu...hiç şalgam suyunu düşünmemiştim,süper bir fikir.ellerinize sağlık..sevgiler..

muhabbetsofrasi dedi ki...

renk cümbüşü resmen :)

eline sağlık canım

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..

buzlubadem dedi ki...

nefis bir renk vermiş :)

Sonu garanti tarifler dedi ki...

görüntü muhteşem.tadı da kesin öyledir.denemek istiyorum.sevgiler...

Unknown dedi ki...

Rengarenk,ne güzel,ne hoş:)
Ellerine sağlık canım.
Şifa olsun inşAllah..
Muhabbetle..

Unknown dedi ki...

Ayyy renge bak aşığım mora:)))Elle
rine sağlık canım harika bir salata
sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

pirinç salatasını bende yaparım ama yasemin pirinç ve şalgamla denemeiştim,çok şık olmuş eline sağlık..

Gurme Şirine dedi ki...

sunum görüntü hariika..
gel beni yee diyor valla...
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Sunum çok hoş olmuş zaten, rengarenk, tadını merak ettim doğrusu :) Ellerine sağlık..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ne hoş bir rengi var öyle. Bayıldım. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler...

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

cıvıl cıvıl ya .harika .ellerine sağlık
sevgiler

Pembeinci dedi ki...

rengine bayıldımm :)

Nuray dedi ki...

Çok güzel görünüyor, rengi harika olmuş.ellerine sağlık arkadaşım .sevgiler..

Özgür Tatlar dedi ki...

aslinda evde kalan pilavi degerlendirmek icinde iyi bir yol.rengide super olmus.ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

Salatayı eşimin doğum günü için yapmayı düşünüyorum sanırım ince pirinç kullanmışsınız , doğrumu gördüm acaba , cevaplandırırsanız sevinirim ?

Tarif diyarı dedi ki...

İsimsiz yorum bırakan ziyaretçim Salatada kullandığım pirinç sormuşsunuz yazının başını okuduysanız bimde satılan yasemin kokulu pirinci kullandığımı yazmıştım sizinde yazdığınız gibi ince pirinç.Pilavlık pirinçlede yapabilirsiniz ama bu kadar lezzetli ve tane tane olmuyor

Adsız dedi ki...

Cevaplandırdığınız için teşekkür ederim daha sonra dikkatimi çekti pirincin cinsi özellikle gidip BİMden aldım , umarım gözüktüğü gibi lezzetli olur :)

Adsız dedi ki...


Salatayı eşimin doğum günün de yaptım
Tadı ayrı ,görüntüsü ayrı beğenildi :)
Tarif için çok teşekkür ederim :)

Şengül.

Tarif diyarı dedi ki...

Şengül hanım salatayı beğenmenize sevindim.

mmuti dedi ki...

denedim süper oldu.. tavsiye ederim

Tarif diyarı dedi ki...

deneyip beğenmenize sevindim afiyet olsun:)

Unknown dedi ki...

Muhtesem birsey bu..
Tadi da goruntusu gibi cok güzel.
Kesinlikle tavsiye ederim.
Ayrica ben salgam suyunu hic sevmem ama bu sekilde yiyebildim..

Unknown dedi ki...

Görüntüsü kadar tadı da enfes..
Ellerinize sağlık

Tarif diyarı dedi ki...

Esra hanım beğenmenize sevindim

küpp dedi ki...

nar ne alaka hazırlanışta da yok ?

Tarif diyarı dedi ki...

sevgili küpp salatanın içinde nar var hazırlanışına yazmayı unutmuş olabilirim malzeme listesinde varsa
salatanın içindede vardır

Unknown dedi ki...

Bende yaptim bu salatanizi muhtesem oldu ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

Bisey merak ettim salgam suyunu soguk olarak mi kullaniyoruz ?

Tarif diyarı dedi ki...

Şalgam suyunu ılık ilave edebilirsiniz