11 Mart 2010 Perşembe

Balkabaklı Pasta


Selam canlar.Bu tarifimle bloğumdan ve siz güzel arkadaşlarımdan 1haftalığına ayrılıyorum yarın  Konyaya gidiyorum.Konyaya gidilirde mevlanayı ziyaret etmeden olmaz siz güzel arkadaşlarımın yerinede gezeceğim.
Benim çocuklarım pek sevmiyorlardı balkabağını taki bu pastayı yiyene kadar pastanın balkabaklı olduğunu bilmiyorlardı havuçlu zannetmişler ve bende söylemedim pastayı yedikten sonra söyledim şimdi kabağı seviyorlar.
 Şimdi kabağın faydalarından biraz baksetmek istiyorum yine küçük bir araştırma yaptım.
Kabakta c vitamini,şeker,nişasta,albimini,salisilik asit ve uçucu yağlar bulunuyor.
Güçlü bir antioksidan olap c vitamini,kanser ve kalp hastalığına karşı koruya bilir ve vücut  enfeksiyonlara karşı savaşmaya yardımcı olur.
Balkabağı bir miktar süt ile haşlayıp sonra bir miktar şeker ilave edilip sıcak sıcak içildiğinde göğsü yumşatıp öksürüğü söktürür.
Ergenlik sivilcelerinde balkabağı yenirse faydası görülür ve liste böyle uzayıp gidiyor arkadaşlar.
Ben tarifime geçeyim
Malzemeler
1 kilo balkabağı
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı su
1 poşet krem şanti
1 bardak süt ile hazırlayın
1 su bardağı iri kırılmış ceviz
2 çorba kaşığı labne peyniri
1 adet sade pasta keki
1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı
Kabakları soyalım küp küp doğrayıp tencereye alalım şekeri ve suyu ilave edip kısık ataşta kabaklarımız yumuşayıncaya kadar haşlayalım.
Pişen kabaklarımızı kevgirle alıp başka bir kaba koyalım ve mikserle karıştıralım labne beynirini ve tarçını ekleyip karıştıralım. Krem şantiyi süt ile hazırlayıp birazını( üzeri için ayıralım ) ılınan kabağa krem şantiyi ekleyip mikserle çırpalım.
Kabağın suyu ile kekimizin iki parçasını ıslatalım.
Islatılan kabağın üzerine  kremanın yarısını koyup yayalım üzerine cevizleri serpelim diğer keki kremanın üzerine koyup kalan kreme ile pastayı kaplayalım ve ayrılan krem şanti ile pastayı süsleyelim. Dolapta 2_3 saat dinlendirip servis edelim.

14 yorum:

BAL TATLISI dedi ki...

arkadaşım pastan harika görünüyor,bence sen baştanda söyleseydin bal kabaklı diye çocukların bu güzellik karşısında yine tutumları aynı olacak iştahla yityeceklerdi diye düşünüyorum.

konyaya gidecek olmana sevindim güle gül git,güle güle gel.

umutluhayat dedi ki...

ellerinizze sağlık.çok güzel olmuş .bu arada konyamıza hoşgeldiniz.umarım seversiniz.

Unknown dedi ki...

Bende balkabağı sevmeyenlerdenim. Ama pastasını merak ediyorum. Ellerine sağlık.
İyi yolculuklar. Bende 4 sene önce kardeşim askerliğini yaparken gitmiştim. Çok hoşuma gitmişti Konya. Görüşürüz.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgi mahperi mutlaka demelisin arkadaşım pişman olmazsın.

Sevgili umutluhayat arkadaşım teşekkür ederim konyayı seviyorum.Aslen Ankaralıyım Ailem konyada her sene izinde gidiyoruz.

sessiz kelimeler dedi ki...

bizde hemşeri oluyoruz bu arada pastnda çok güzel olduğuna eminim çocuklar bayılacak buna ellerine sağlık.

beduu :))) dedi ki...

tatlım bal kabagını cok severım hıc usanmadan bıkmadan yerım ama pastasını hıc duymamıstım ılk fırsatta deneyecegım eminim muhtesem olmustur ellerine emegine saglik paylasimin icinde tesekkurler sende olmasan ooooo :)

Tarif diyarı dedi ki...

Canım bedum benim mutlaka dene arkadaşım inan çok beğeneceksin canım arkadaşım kendine iyibak.Sevgilerimi yolluyorum.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili sessiz kelimeler arkadaşım sayfana girdim ve nevşehirli olduğunu öğrendim hemşerim benim:)seninle tanıştığıma sevindim sayfana yorum bıraktım CANIM

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...
Hayırlı yolculuklar...

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhabalar ben geldim..Pastadan bir dili aldım .Harika görünüyor.Sevgiler bıraktım.

İnci Yemek dedi ki...

Canım çok değişik bir tarif listeme aldım :))çocuklara kabağı sevdirmen iyi olmuş,bundan sonra
her zaman isteyeceklerdir:)bu güzel pastayı.Hayırlı yolculuklar diliyorum konyayı ben de gezdim
çok muhteşem mevlana, benden de selam söyle benim yerimede gez canım:)kocaman sevgiler..

KEYFESEYRAN dedi ki...

kafes böreğin harika olmuş bende çocuklara yapayım eline sağlık canım

Adsız dedi ki...

harika hem hafif hem faydalı beğendim,yaptım,yedim....

Tarif diyarı dedi ki...

İsimsiz yorum bırakan arkadaşım pastayı deneyip beğenmenize sevindim afiyet şifa olsun