9 Mart 2010 Salı

Portakallı Kek















Malzemeler
3 yumurta
200 gr margarin
3 kahve fincanı şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
1 kahve fincanı portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu
Yapılışı
Oda sıcaklığındaki margarini karıştırma kabına alalım ve mikserle kreme haline gelene kadar çırpalım.
Yumurtaları akından ayıralım.Yumurta sarısı ve şekeri ekleyip karıştıralım portakal suyu ve portakal kabuğu rendesini margarine ekleyip 2 dakika karıştıralım.
Yumurtanın akını ayrı bir kaba alıp kar haline gelene kadar çırpalım daha sonra margarinli karışıma yavaş yavaş ekleyip karıştıralım.(Bundan sonrasını spatula veya tahta kaşıkla karıştırmak gerekiyor mikserle karıştırılırsa yumurta akı sulanır)
Un,nişasta ve kabartma tozunu ilave edip iyice karıştıralım.yağlanmış ve unlanmış kalıba hamurumuzu boşaltalım.Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında kekimizi pişirelim.

9 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.SEVGİLER.

BAL TATLISI dedi ki...

arkadaşım kek harika görünüyo mis giibi portakal kokuyordur.
ellerine sağlık

sessiz kelimeler dedi ki...

canım ellerine sağlık benim çocuklarımda çok seviyor lar portakallı keki kokusuda mis gibi oluyor.bende yeniyim desteklerinizi bekliyorum.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Görüntü mükemmel. Olsa da yesem şimdi.

beduu :)) dedi ki...

tatlım benım sahane gozukuyor benım becerıklı arkadsım ellerıne saglık

Tarif diyarı dedi ki...

Canım arkadaşım öncelikle geçmiş olsun depremi yaşadınız.Aklım sizde kaldı Allah birdaha göstermesin.İlk bingöle geldiğimiz sene bende yaşadım.Kendine iyibak öpüyorum.Nisanda bekliyorum.

balböcükleri dedi ki...

ne zaman açıldı bu blog niye benim haberim yok heee niye:)geçte olsa tanıştık merhaba.ellerine sağlık mis mis

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ellerine sağlık mis kokulu bir kek oohh

kutsalsofra dedi ki...

sevgili arkadaşım,varolasın,en kısa zamanda yazıyorum canım,sevgiler selamlar