10 Eylül 2012 Pazartesi

DOMATES SOSLU BİBER TURŞUSU

Malzemeler
2 kg domates
1 kg cin biber
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı sirke
3 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
10-15 diş sarımsak
Hazırlanışı
Domatesler rendelenir tencereye alınır ve suyunu çekene kadar pişirilir
Ardından yağ,sirke,tuz ve şeker ilave edilir kaynamaya bırakılır
Sos tekrar kaynamaya başladığında yıkanıp sapları temizlenen biberler ve
doğranmış sarımsak eklenir 1-2 dakika daha kaynatılır
Hazırlanan soslu turşu sıcakken kavanozlara doldurulur kapağı sıkıca kapatılır ve ters çevrilir
Kavanozlar soğuduktan sonra tekrar kapaklar kontrol edilir.

9 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

BEN DOMATESİ PİŞİRMEDEN YAPIYORUM TURŞUYU...DEĞİŞİKMİŞ BİR KAÇ KAVANOZDA SİZİN USULDEN YAPAYIM..ELLERİNİZE SAĞLIK..SEVGİLER.

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Ellerine sağlık canım,turşu tariflerimiz ard arda gelmiş.

kalpkurabiye dedi ki...

soslu turşu ilk kez gördüm ben:) ellerine sağlık canım:))

Unknown dedi ki...

Eşim görse bayılır...Çok severde...

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili nurşen aksoy tavsye ederim çok lezzetli oluyor birde pişirerek denemeni tavsiye ederim.Sevgiler


Sevgili nesli teşekkür ederim


Sevgili kalp kurabiye 2 senedir acı biber turşusunu bu şekilde yapıyorum ve çok lezzetli oluyor kısırlada nefis oluyor:))denemeni tavsiye ederim.


Sevgili fatoş benim eşiminde
çok severek yediği bir turşu sosunada ekmek bandırmak güzel oluyor:))

ihlamurcum dedi ki...

Hiç böyle denememiştim, hazır henüz yazlıktayım.Bu hafta sizin usul yapayım,elinize sağlık.

Igne oyam dedi ki...

cok güzel tarifleriniz var bloğunuza bayıldım ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

MERHABA dedi ki...

daha önce böyle bir turşu yapmamıştım eminim çok lezzetlidir ellerine sağlık arkadaşım

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Eline sağlık Deryacım afiyetle yiyin sevgiler