26 Mart 2010 Cuma

DEREOTLU POĞAÇA


Malzemeler
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 yumurta
1 paket yaş maya
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tutam dereotu
Tuz,un
İç malzemesi
Margarin
Peynir
Yapılışı
Sütü ılıtıp karıştırma kabına alalım mayayı ilave edip eritelim.
Ardından sıvıyağ,yumurta,mahlep,şeker ve tuzu ekleyip karıştıralım.
Dereotunu ince kıyıp karışıma ekliyelim azar azar un ilave ederek hamurumuzu hazırlıyalım.(Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olacak).Hazırlanan hamuru ılık ortamda yarım saat mayalandıralım.
Hamurdan parça koparalım ve biraz açalım üzerine margarin sürelim ve peyniri koyup kapatalım yağlanmış tepsiye dizelim birazda tepsi mayası yapalım üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında poğaçaları pişirelim.

12 yorum:

aleyna dedi ki...

canım ellerine sağlık.poğaça nefisss.sevgiler

BAL TATLISI dedi ki...

canım poğaçalar çok güzel görünüyor içine konulduğunu biliyordum ama hamuruna dereotu koymak çok değişik geldi iyi fikir.
ellerine sağlık

İnci Yemek dedi ki...

Deryacım bizim evde de çok severek yiyoruz dereotlu poğaçaları fakat mayalı denemedim listeme aldım::)
bir de böyle deneyeceğim.
Islak kurabiyelerin de harika görünüyor ben de bir defa hazırladım unu az geldi sanıyorum senin ki gibi olmadı ama tadı çok güzeldi:)her iki lezzet için ellerine sağlık canım.
mutlu hafta sonları diliyorum..

sessiz kelimeler dedi ki...

Ellerine sağlık.Hayırlı cumalar rabbim tüm dualarınızı kabul etsin işallah.Saygılarımla.banada beklerim.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili yemekyapalım dereotunu hamuruna eklendiğinde aroması daha fazla oluyor.ve çok lezzetli bir poğaça.Sevgiler


Teşekkür ederim sessiskelimeler arkadaşım.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili inci hanım maya ilede denemeni tavsiye ederim.
Kurabiyenin unu az gelmiş olabilir yumuşak ve ele yapışmayacak kıvamda olmalı hamuru gerçekten tadı harika oluyor.Sevgiler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Dereotlu poğaçaların tadı bir başka oluyor.

umutluhayat dedi ki...

harka olmuş dereotuna bayılırım.bende denemek istiyorum.

GÜL dedi ki...

eline sağlık harika görünüyor

susamcorekotuFeriha dedi ki...

bende denemek istiyorum en kısa zamanda inşallah,şifalar olsun canım sevgiler

paşakızı mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bir tanecil aldım ve kaçtım..Sevgiler.