23 Mart 2010 Salı

Islak Kurabiye















Malzemeler
125 gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı şeker
2 kaşık kakao
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Şerbeti için
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Birkaç damla limon suyu
Yapılışı
Şekeri ve suyu tencereye alıp ocağa koyalım kaynamaya başlayınca 3-4 dakika kaynatıp limon suyunu ilave edelim ve ocaktan alıp soğutalım.
Hamur malzemesini karıştırma kabına alalım(margarin oda ısısında olacak) iyice karıştıralım.Azar azar un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlıyalım.
Hamurdan ceviz iriliğinde parça koparıp yuvarlayıp yağlanmış tepsiye dizelim.
Önceden ısıtılmış 190 dereceli fırında kurabiyelerimizin üzeri çatlayana kadar pişirelim.Fırından çıkan sıcak kurabiyeleri soğuk şerbete batırıp çıkaralım.3-4 saat dolap dinlendirip servis edelim.

12 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Arap Kurabiyeler çok güzel görünüyor. böylesini hiç yemedim açıkçası. Ellerinize sağlık....

sessiz kelimeler dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.ıslak kek yapıyordum ama islak kurabiye ilk defa gördüm.Bunuda deneyeceğim işallah.Sevgilerimle.

umutluhayat dedi ki...

ablacığım çok sık yaptığı çok lezzetli bir kurabiye ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Tarifini aldım en kısa zamanda denerim inşallah.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili arzu teşekkür ederim.

Sevgili sessiz kelimeler denemeni tavsiye ederim nefis oluyor.

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili umutluhayat gerçekten lezzetli bir kurabiye.

Sevgili mahperi ıslak kurabiye denince biraz tereddüt ediliyor ama harika bir tat denemeni tavsiye ederim.

aleyna dedi ki...

ellerine sağlık canım.bende yaptım bu kurabiyelerden gerçekten nefisler

Elifin Terazisi dedi ki...

Çok severim bu kurabiyeyi, ellerinize sağlık:)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Ben bu kurabiyeleri çok severim.Bir tane aldım.Sevgiler bıraktım.

Adsız dedi ki...

bikeresinde yemiştim tarifini merak ediyodum ellerinize sağlık

BAL TATLISI dedi ki...

canım ellerine sağlık senin ıslak kurabiyelerin benimkinden daha güzel görünüyor.

ellerine sağlık

beduu :))) dedi ki...

canim nefis gorunuyor ellerine saglik :) muck