6 Ocak 2014 Pazartesi

ELMALI KEK

Haftanın ilk gününden tüm izleyenlerime ve sayfamı ziyarete eden misafirlerime selamlar sevgiler
Elmalı kek severmisiniz? ben bayılıyorum bir haftada tam iki defa yaptığım bir kek kendileri
Misafirlerim içinde hazırladım arkadaşlarımdanda tam not aldı
Hatta bir arkadaşım kestanelimi bu kek diye sordu:)) o kadar güzel yani:))
Ben kekleri bir gün sonra yemeyi daha çok seviyorum sanki lezzeti tam oturmuş gibi geliyor
Ben keki 26 cm lik kelepçeli kalıpta pişiriyorum kalıbıma hamur biraz fazla geliyor kekim güzelce pişiyor ama ortası hafif hamur kalıyor fırının ısısını düşürüyorum ve içini güzelce çekiyor
Tavsiyem  siz keki pişirmek isterseniz dikdörtgen borcam bu kek için uygun olacaktır
Malzemeler
3 adet yumurta(oda ısısında)
 1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı iri kırılmış ceviz
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 adet orta boy elma
3 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Hazırlanışı
Elmaları soyup küp küp doğrayalım ve tavaya alalım
Elmanın üzerine 3 çorba kaşığı şekeri ilave edelim ve  elmalar dağılmayacak şekilde hafif pişirelim
Ocaktan aldığımız elmanın üzerine tarçın ekleyip karıştıralım ve soğumaya bırakalım
Yumurta ve şekeri çırpma kabına alalım ve yumurta beyazlaşıp kabarana kadar çırpalım
Süt,sıvı yağ ve cevizi yumurtaya ekleyelim ve karıştıralım
Un,kabartma tozu ve vanilyayı elekden geçirip sıvı karışıma ekleyelim karıştıralım
En son pişirdiğimiz elmaları karışıma ekleyelim ve spatula ile elmaları ezmeyecek şekilde karıştıralım
Yağlanmış tepsiye karışımı boşaltalım önceden ısıtılmış 165 dereceli fırında kekimizi pişirelim

11 yorum:

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Mis gibi elma ve tarcin kokusu burnuma geldi. Cok severim. Elinize saglik. Sevgilerimle :)

İlknur dedi ki...

Canimm misss kokusu buralara kadar geldi. Ellerine saglik.

*mehtap dedi ki...

çok güzel olacağı belli eline sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm:)
mis kokulu kekin afiyet şifa olsun sizlere..
sevgiler..

BAL TATLISI dedi ki...

ellerine sağlık canım
kek çok güzel görünüyor,sevdiklerinle beraber bir çay eşliğinde yemek ayrı bir güzellik katmıştır eminim

Unknown dedi ki...

Çok severimmm.....Ellerine sağlık.

özlem dedi ki...

çok severim ellerine sağlık. bende beklerim sevgilerimle

Öznur dedi ki...

Şimdi koydum fırına. İnşallah güzel olur, teşekkürler :)

Tarif diyarı dedi ki...

Sonucuda paylaşırsanız sevinirim:)

keten-helva dedi ki...

Tarifinizi görünce dolapta buruşmuş kullanılmayı bekleyen birkaç elmam olduğunu hatırladım. En kısa zamanda deneyip sonucu paylaşırım. Ellerinize sağlık...

keten-helva dedi ki...

Tarifinizi görünce dolapta buruşmuş kullanılmayı bekleyen birkaç elmam olduğunu hatırladım. En kısa zamanda deneyip sonucu paylaşırım. Ellerinize sağlık...