11 Şubat 2009 Çarşamba

HAVUÇLU KURABİYE


Malzemeler

1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şeker
100gr. eritilmiş margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
İçi İçin
3 tane havuç
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı su
1 çay bardağı çekilmiş ceviz
1 çay kaşığı tarçın
Süslemek İçin
Portakal reçeli
Hindistan cevizi
Yapılışı
Havuçlar rendenin ince tarafından  rendelenir, şeker ve su ilave edilir pişirilir. 
Suyunu çektikten sonra ceviz ve tarçın eklenir ocaktan alınır soğutulur.
Hamuru İçin
Sıvı yağ, eritip soğutulmuş margarin, yoğurt ve yumurta karıştırılır. Pudra şekeri, vanilya, kabartma tozunu ekleyip aldığı kadar unla kulak memesi yumuşaklığında hamur yapılır.Hamuru yarım santim kalınlığında açıp karelere kesilir. Her kareyi yarım santim ara ile dilinir. Ortasına harçtan koyup köşesinden sarılır. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında üzeri kızarmadan beyaz pişirilir.Fırından çıkardıktan sonra kurabiyelerin üzerine fırça ile reçel sürüp, hindistan cevizine bulanır.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba havuclu kurabiyenizi denedim ve misafirlerimden tam not aldim gercekten cok güzel oldu her tarifi deneyemeyen biri olarak fikrimi beyan etmek istiyorum bazi denedigim tariflerde basarili olamiyorum ölcülerede uydugum halde görüntüdeki gibi bir sonuc alamiyorum ama benim gibi olanlara kesinlikle tavsiye ederimki hakikaten cok güzel bir kurabiye oldu cok tesekkürler

LeylaK dedi ki...

bunu ben de yapmıştım çok lezzetli,ellerine sağlık Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..