13 Mart 2012 Salı

ELMALI RULO PASTA

Günaydın sevgili dostlar.
Hepinize keyifli ve güzel bir gün geçirmenizi dilerim.
Uzun zamandır arşivde yayınlanmayı bekleyen harika bir tarifim var misafirlerimden ve
ev halkından tam not alan bir kek tarifi
Tarif sevgidenesintiler arkadaşımdan aldım mutlaka denemelisiniz.
Kek için
4  yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İç malzeme için

7 adet orta boy elma 
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağına iri ceviz
Üzeri İçin 
Bal,hindistan cevizi
Hazırlanışı
Elmalar rendelenir ve şekerle birlikte tavada kavrulur ceviz ve tarçın
ilave edilir karıştırılır ocakdan alınır.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine elmalı karışım dökülür eşit şekilde yayılır.

Kek için
Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır süt,un,kabartma tozu ve vanilya eklenir karıştırılır.
Hazırlanan kek hamuru eşit şekilde elmalı harcın üzerine dökülür önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kekin üzeri fazla kızarmadan pişirilir.

Fırından çıkan kek 2-3 dakika bekletilir üzerine yağlı kağıt kapatılır ve dikkatlice tepsi ters çevrilir(elmalı kısın üste gelecek şekilde)
Elmalı harcın üzerinden yağlı kağıt dikkatlice kaldırılır.

Altdaki yağlı kağıt yardımı ile kek sıkıca rulo sarılır ve 1 saat bu şekilde bekletilir.

Sonra yağlı kağıt içinden kek çıkartılır.
Bal tavada eritilir ve kekin üzerine sürülür balı üzerine hindistan cevizi serpilir.

Bal yerine marmelat sürebilirsiniz veya sadece pudra şekeri serpebilirsiniz.
Not:ölçüler büyük fırın tepsisi için

19 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

cok guzel olmus canım hem de elmalı ellerıne sağlık nefıs

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş bir dilim alıp kaçıyorum sevgiler.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim
çok hoş omuş çok severim ellerine sağlık
:))
muhabbetle kal.

muhabbetsofrasi dedi ki...

hiiii görüntüye bak yafff

nasıl canım istedi anlatamam
eline sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
pastan nefis görünüyor:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Cok güzel olmus canim...
ellerine saglik
:-)))

İnci Yemek dedi ki...

oy oy çok da pratik olmuş bu şekilde deryacığım,ellerine sağlık listeme aldım canım:)tepsi ölçülerinide yazarsan çok sevinirim:)
öperim seni canım...

Tarif diyarı dedi ki...

İnci hanım ölçüler büyük fırın tepsisi için

Doyumluk.... dedi ki...

Tarif çok güzelmiş.Hemen not ediyorum.eline sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Elmalı olması süper, ama ben daha şu rulo pastayı çok kıvıramadım.Çevirirken hep patlayıp, çatlıyor.

Scoary dedi ki...

ellerinize sağlık bloguma da beklerim
blog.cafemarkt.com

nevininyemekleri dedi ki...

Elmalı tarif görünce dayanamıyorum.Ellerine sağlık.

emi dedi ki...

suan deniyorum frinda pistikten sonra 1 saat te beklicek tekrar cevap yazicam gor....

Tarif diyarı dedi ki...

İsminizi tam olarak yazmadığınız için
nasıl hitap edeceğimi bilemedim arkadaşım inşallah elmalı rulo pastayı beğenirsiniz tekrar yorumunuzu bekliyorum:)

MERHABA dedi ki...

çok beğendim bu pastayı en yakın zamanda denemek istiyorum.Ellerine sağlık arkadaşım.SEvgiler...

Adsız dedi ki...

Deryaaaamm bayıldım bu tarifine yanında olsaydım ilk bana tattırırdın eminim BİL BAKALIM BEN KİMİM?

Erciyes'in zirvesinden biri dedi ki...

DERYAAAAMMM TARİFİNİ ÇOK BEĞENDİM YAKININDA OLSAYDIM İLK BEN TADARDIM EMİNİM BİL BAKALIM BEN KİMİMMM?

Tarif diyarı dedi ki...

Tanımazmıyım seni erciyesen zirvesine çok sevdiğim dostum canımın yarısı gönderdim:( HALİMEM çok özledim seni canım beniiim evet bu keki yanımda olsaydın ilk sen tadına bakardın:)) Yazın izinde bekliyorum bitanem sen istediklerinin listesini ver yeter:)Firuzem ve iremimide çok öptüm sizleri çooook seviyorum

muhteşem yemekler dedi ki...

Çok sevdiğim bir pasta. ellerinize sağlık :)