23 Mayıs 2012 Çarşamba

KEKLİ İRMİKLİ ÇİKOLATA RÜYASI

Malzemeler
2 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı ceviz
2 çorba kaşığı kakao
Yarım çay bardağı su
Limon aromalı esans veya rendenin ince tarafından rendelenmiş 1 limon kabuğu rendesi
Hazırlanışı
1 Lt. süt
1 su bardağı şeker
8 çorba kaşığı irmik
Çikolata Sosu  İçin
2,5 su bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı kakao
1 çorba kaşığı un
1 tatlı kaşığı nişasta
1 Paket bitte çikolata
Hazırlanışı

Yumurta ve toz şeker karıştırma kabına alınır mikser ile 3-4 dakika çırpılır.

 Kakao, su, un, kabartma tozu ve kırılmış ceviz eklenir karıştırılır.
Yağlanmış dikdörtgen borcama hamur boşaltılır önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.
Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakılır.

Kreması için, süt ve şeker tencereye alınır karıştırılır,şeker eridikten sonra irmiği ekleyip koyu bir kıvam alana kadar sürekli karıştırarak pişirilir.
Krema ılıdıktan sonra soğumuş olan kekin üzerine dökülür.
Sosu için, çikolatayı benmarie usulü eritilir.
Süt ve şeker tencereye alınır karıştırılır şeker eridikten sonra kakao, un, nişasta ve erimiş çikolata eklenir karıştırılır. Koyu bir kıvam aldıktan sonra ocaktan alınır, ılıdıktan sonra soğuyan kremanın üzerine döküyoruz.
Üzerine bol hindistan cevizi serpilir.

16 yorum:

Sonu garanti tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canım.kandilin mübarek olsun sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşım seninde kandilin mübarek olsun

anne eli gibi dedi ki...

nefis bir tatlı olmuş ellerine sağlık canım...

Özgür Tatlar dedi ki...

yaspasta gibi olmus.birde irmik var ekstra besleyici.

durutarifler dedi ki...

Tam bir bomba bende irmikten tarif arıyordum tam da denk geldi.
Ben kekini hazır kullanayım
Ellerine sağlık
Bu arada hayırlı kandiller

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili nilay çok lezetli bir kek denemeni tavsiye ederim.Hazır kekle nasıl olur bilemiyorum ama bence tarifi tam uygularsan güzel bir sonuç alırsın.Seninde kandilin mübarek olsun arkadaşım.Sevgiler

Nuray dedi ki...

Görüntüsü çok estetik olmuş,güzel bir yaz tatlısı ellerine sağlık arkadaşım...hayırlı kandiller...

Erguvan Vakti dedi ki...

Ben de deneyeceğim,çok nefis görünüyor.
Hayırlı kandiller.

ihlamurcum dedi ki...

Çok değişik olmuş, ilk misafirlerime deneyeceğim.Ben değişik tarifleri korkusuzca ,misafire deneyenlerdenim.Elinize sağlık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

enfesss görünüyo eline sağlık
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Bu harika bir görüntü eminim tadı da harikadır. Çok beğendim tebrik ederim. Blogunuz çok başarılı bana da beklerim :) Sevgiler

Adsız dedi ki...

mrb öncelikle ellerinize saglık emeginizden dolayı yanlız ben bişey paylaşmak istiyorum ben bu tarifi yaptım tam verdiginiz tarife göre uyguladım ancak kekle muhallebi birbirini tutmuyor daha keserken birbirinden ayrılıyor tarifin olması gereken bumu yoksa ben bi yerde hatamı yaotım anlamadım

Tarif diyarı dedi ki...

İsimsiz yorum yapan misafirim yorumunuz spam kutusuna düştüğü için yorumunuzu göremedim kusura bakmayın.
Sizin yaşadığınız sıkıntıyı ben yaşamadım kek ve muhallabe tamamen birbiriyle özleşmiyor ama sizin yazdığınız gibide kolaylıkla ayrılmıyor
Resimde gördüğünüz gibi oluyor

Adsız dedi ki...

Merhaba,ellerinize sağlık bir şey sorucaktım 2 çorba kaşığı un az gelmiyor mu ? Birde isimsiz arkadaşın dediği gibi borcamdan kesip çıkarırken ayrılma gibi bir durum olur mu ? Cevabınızı bekliyorum misafirlerim gelicek bu tatlıyı yapmak istiyorum ama aklıma takılanları sormak istedim teşekkür ederim :)

Tarif diyarı dedi ki...

Tarife birebir uyarsanız sıkıntı yaşamazsınız bende borcamda yapıyorum ve hiç bir şekilde sıkıntı yaşadım