18 Ocak 2011 Salı

Pırasalı Kek

Malzemeler
1 adet pırasa
1 adet havuç
1 adet soğan
2 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 paket kabartma tozu
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
 Tuz,un
Yapılışı
Karıştırma kabına yumurta alınır ve çırpılır süt, sıvı yağ ve tuz eklenir  karıştırılır.
İnce kıyılmış pırasa,soğan,dereotu ve maydanoz ilave edilir.
Rendelenmiş havuç ve beyaz peynir eklenir ve iyice karıştırılır.
Kabartma tozu ve azar azar un eklenir boza kıvamında bir hamur hazırlanır.
Margarinle yağlanmış kek kalıbına hamur boşaltılır.
Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında pişirilir.

9 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Tuzlu kekleri çok seviyorum!
Pırasa da çok yakışıyor.Ellerinize sağlık.Kalbi selamlarımla

umutluhayat dedi ki...

ne güzel olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.

umutluhayat dedi ki...

ne güzel olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.

Pembe Tatlar dedi ki...

İlk defa duyuyorum...

Ellerine sağlık canım...

MERHABA dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık ,daha önce pırasalı yemedim eminim çok güzel olmuştur .En ykın zamanda bende deneyeceğim inşallah

SELİN ♥ Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Yorumun için teşekkürler, senin pırasalı kekin de çok lezzetlidir eminim, mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

hiç denemedim açıkçası tuzlu kek tecrübem de yok fazla ama hevesleniyorum doğrusu:)
ellerine sağlık canım..

sarımutfak-hande dedi ki...

tuzlu kekleri bende severim ellerine sağlık nefis olmuş canım

mintinin dünyası dedi ki...

elerine sağlık sevgili arkadaşım...
şifa dolu bir kek bence...