30 Eylül 2012 Pazar

KIŞLIK ACILI EZME


Tüm izleyen ve ziyaretçilerime selamlar sevgiler
Evet kış hazırlıkları son sürat devam ediyor:)
Bugün paylaşacağım tarif kardeşimden aldığım kışlık acılı ezme biz çok beğendik 
buradan canım kardeşim hanifeme çoook teşekkür ediyorum
Kardeşim yurt dışında yaşadığı için tarifi tefonda verdi aynen uyguladım 
İlk yaptığım bol acılı acı seven misafirlerim için ikinci yaptığımda az acılı eşim için:))
Hazırlamak isteyenlere şimdiden kolay gelsin 
Malzemeler
1 kg domates 
1 kg kapya biber
400 gr yeşil biber
3 baş sarımsak
1 demet maydanoz
Küçük acı biber turşusu(istediğiniz miktarda)
1 çay bardağı zeytin yağı
Yarım çay bardağı sirke
Tuz
Hazırlanışı
Kapya ve yeşil biberlerin çekirdekleri temizlenir sarımsak ve maydanoz ayıklanır
Domates,biberler,sarımsak,maydanoz ve acı biber turşusu robottan iyice ezilene kadar çekilir
Sebzelerin fazla suyunu süzmek için biraz süzgeçden geçirilir (hafif suyu kalsın)
Malzemeler bir kaba alınır üzerine zeytin yağ,sirke ve tuz ilave edilir iyice karıştırılır
Hazırlanan ezme kavanozlara doldurulur ve buzdolabında muhafaza edilir.
Hazırladığınız ezmeyi çok acılı seviyorsanız acı biber turşusunun fazla ekleyebilirsiniz.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok beğendim.. Benim eşimde çok sever acıyı...En kısa zamanda yapmam lazım

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık,arkadaşım..nefis olmuş..afiyetle yemek nasip olsun..sevgiler.

ilhan dedi ki...

Ne kadar süre dayanıyor acaba? ben geçen sene benzerini yapmıştım, küflendi üstü hemencecik. Ama çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

ben bu sene yalnızca domates yapabildim,ne menemenlik ne de acılı yaptım,ellerine sağlık afiyetle tüketin ...

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Ellerine sağlık canım, bizde çok severiz böyle sosları, kahvaltılıkları

MERHABA dedi ki...

bu aralar ben de kışlık birşeyler yapmaya çalışıyorum verdiğiniz tarif harika ellerinize sağlık.

Tarif diyarı dedi ki...

Yorum bırakan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık afiyetle tüke
tin sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

İlhan bey bu tarifi ikinci yapışım ilkini 15 gün önce hazırladım ve sizin yorumunuzdan sonra kontrol ettim buzdolabında olduğu için küflenme olmadı.Kavanozun kapağını hava almıyacak şekilde sıkı kapatılırsa küflenme yapmıyacağını düşünüyorum.İ

Adsız dedi ki...

Şimdi ben, istediği tam da uygun bir bilgi bu sitede fark sevindim!

Adsız dedi ki...

Bende severim

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık deryacım

Tarif diyarı dedi ki...

Teşekkür ederim canım ablam

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık bende bu kışa yapmayı düşünüyorum tarif çok beğendim inşaallah düşündüğüm gibi güzel olur:) Nur. Arife