12 Kasım 2014 Çarşamba

PETEK POĞAÇA

Küçük oğlum poğaçayı  çok seviyor özellikle sabah kahvaltısını sıcacık poğaça ile yapmaya bayılıyor
Bende farklı poğaçalar yapıp dondurucuya kaldırıyorum ihtiyaç olduğunda çıkartıp ısıtıyorum
ve elime hazırca gelmiş oluyor.
 Bu sebeple bir hayli poğaça tarifim var yayınlanmayı bekleyen
Bu poğaçanın şeklini bir gurup paylaşımında gördüm ve çok beğendim
Poğaçanın  hamurunu kendi tarifim ile hazırladım hem görüntüsü hemde lezzeti muhteşem oldu
Evet itiraf etmeliyim biraz uğraştırıyor ama sonuç gerçekten çok başarılı
Ben peynirli yaptım sizler kıymalı veya patatesli yapabilirsiniz
Poğaçanın  ismini ben koydun
Yapım aşamalı resimler ile birlikte işte tarifimiz
Malzemeler
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket yaş maya(42 gr)
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta akı(sarısı üzeri için ayrılacak)
Un
İç malzeme için
Beyaz peynir
Hazırlanışı
Ilık süt ve mayayı hamur yoğurma kabına alalım ve mayayı eritelim
Sırasıyla sıvı yağ,kabartma tozu,tuz,şeker ve yumurta akını ilave edelim ve iyice karıştıralım
Azar azar un ilave ederek kıvamlı ve hafif ele yapışan bir hamur hazırlayalım
Hamurun üzerini örtelim ılık ortamda mayalanmaya bırakalım
Mayalanan hamurdan iki beze yapalım
Bezenin birini unlanmış zeminde merdane ile yarım cm kalınlığında açalım ve bir su bardağı ile daireler keselim
Kesilen bir parçayı alalım ortasına iç malzemeyi koyalım
Daha sonra hamurumuzu ikiye katlayalım
Ardından hamurun altta kalan iki ucunu birleştirip haf parmaklarımızla bastırarak birbirine
yapışmasını sağlayalım
Hazırlanan poğaçaları hafif aralık bırakarak yağlanmış yuvarlak veya dikdörtgen tepsiye yerleştirelim
Ben kelepçeli dikdörtgen tepsi kullandım
Bütün hamuru bu şekilde hazırlıyoruz
Daha sonra pağaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp 15 dakika tepsi mayası yapıyoruz
Önceden ısıtılmış 185 dereceli fırında poğaçaları pişiriyoruz

6 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ne kadar şık bir poaça olmuş,ellerinize sağlık..Nefis...

Unknown dedi ki...

Poaçayı çok beğendim. Çok değişik olmuş.TEşekkürlerFatma

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık Deryacım, poğaçaların çok cici :)
afiyetle..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Nefis canım eline sağlık

BAL TATLISI dedi ki...

bende bir gurupta görmüştüm ve denemek istemiştim.
Sende çok güzel yapmısşın arkadaşım dondurucuya koymak gerçektende çok pratik vede dar zamanlarda krtarıcı oluyor.
ellerine sağlık

Özgen dedi ki...

Bu ne kadar da güzel bir poğaça bayıldım elinize sağlık sevgiler