21 Mayıs 2014 Çarşamba

ÇÖREK OTLU VE HAŞHAŞLI KURABİYE

Tüm takipçilerime ve sayfamı ziyarete gelen misafirlerime selamlar sevgiler
Bu aralar sayfamla fazla ilgilenemiyorum haftada bir arşivden resimlerimi
paylaşıp tariflerimi yayınlıyorum:))
Bir aydır çini kursundayım oldukça zevkli ve harika ürünler çıkıyor inşallah en
kısa zamanda onlarıda sizlerle paylaşacağım
Bu günkü kurabiyem arşivden değil:) taze taze hemen yayına aldım:)
Bu nefis ağızda dağılan muhteşem kurabiyeler kursta arkadaşlarımdan tam not aldı 
mutlaka denemenizi tavsiye ederim
Malzemeler
200 gr oda ısısında yumuşamış margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta(akı hamura sarısı üzeri için)
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
2 çorba kaşığı çörek otu
1 çorba kaşığı haşhaş
Un
Hazırlanışı
Hamur yoğurma kabına margarin,sıvı yağ ve yumurta akını alalım ve iyice karıştıralım
Şeker,çörek otu,mahlep ve haşhaşı ilave edip karıştıralım
Kabartma tozu ve azar azar un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayalım
Hamurdan misketten biraz büyük parça kopartıp yuvarlayalım ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine 
dizelim.
Üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kurabiyelerimizi pişirelim

3 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

çörekotlu olarak yaptım haşhaş da koyarak deneyeyim bunu
ellerine sağlık çok güzel olmuş

Tarif diyarı dedi ki...

Sevgili sarımutfak hande bende daha önceleri hem çörek otlu hemde haşhaşlı
olarak kurabiyeleri ayrı ayrı yapmıştım onlarda nefis oldu bu sefer ikisini birden kulandım ve nefis oldu tavsiye ederim

durutarifler dedi ki...

Çörek otu haşhaş her ikisine da bayılırım
Ellerine sağlık
Sevgiler