17 Mart 2015 Salı

CEVİZ KURABİYE

Tüm izleyenlerime ve sayfamı ziyarete gelen misafirlerime selamlar sevgiler
Bu aralar çok yoğunum oturup bir tarif yayınlayacak kadar bile zaman bulamıyorum
hemen tarifi paylaşıp kursu gideceğim:)
Bugünkü tarifin nefis marmelatlı ceviz kurabiye
Türkiye'de bu kalıp varmı bilemiyorum benim makinem yurt dışından geldi
canım kardeşimden hediye buradan kendisine tekrar teşekkür ediyorum
Biraz araştırma yaptım Bulgaristan'da bulunan bir kalıpmış ocak üzerinde pişiriliyor
İnternetten satışlarda yapılıyor ilgilenen olursa araştırın derim
Benim makinem waffel makinesi ceviz kurabiye ve farklı kurabiye yapmak için tabakaları var
Kurabiyelerden oldukça fazla çıkıyor hanımlar içlerini doldurmadan saklama kabında 
hava almayacak şekilde koyduğunuzda 1 ay tazeliğini koruyor
Kurabiyenin tarifine geçelim
Malzemeler
 200 gr tereyağı veya margarin
1 adet yumurta
Yarım su bardağı şeker
1 yemek kaşığı mayonez
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un
Arası için
Marmelat veya çikolata
Hazırlanışı
Yağı tavaya alalım ve kısık ateşte kaynatmadan eritelim
Eriyen yağı karıştırma kabına alalım şekeri ilave edelim ve şeker eriyene kadar karıştıralım
Yağ ılındıktan sonra mayonez,yumurta ve vanilyayı ilave edelim karıştıralım
Kabartma tozu ve azar azar un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayalım
Hamurdan fındık kadar bezeler hazırlayalım(kullandığınız kalıbın büyüklüğüne veya küçüklüğüne göre bezeleri hazırlayın)
Önceden ısıttığımız kalıpların içine hazırlanan bezelerden yerleştiriş kapağını kapatalım
Kurabiyeler çabuk pişiyor hanımlar dikkat edin yanmasın
Pişen kurabiyenin birisini alalım ortasına marmelat çay kaşığı ile marmelat koyalım birbirine yapıştıralım
AFİYET OLSUN

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok güzel çok farklı farklı olmuş. makinenin fonksiyonları çok hoşuma gitti.

Tarif diyarı dedi ki...

Teşekkür ederim nahide zereyak hanım

Unknown dedi ki...

Kurabiyelerde kalıp ta şahane kardeşin ne güzel bir hediye vermiş bayıldım...
İyi günlerde güle güle kullan
Bu arada kurabiyelerin arasına muhallebide yakışır sanki :)))

Adsız dedi ki...

Merhabalar kurabiye kalibi hangi ülkeden geldi acaba ? Birde markası nedir ? Bende bulabilirim belki.çok beğendim yahu iyi günlerde kullanın insallah 😊

Tarif diyarı dedi ki...

Makinayı Fransadan aldım

meraklı dedi ki...

lütfen rica etsem kalıptan bizede getirttirebilirmisiniz

meraklı dedi ki...

rica etsek bizede getittirebilirmisiniz lütfeeeen ..BA YIL DIM ÇOK GÜZEL