15 Şubat 2013 Cuma

PIRASALI BÖREK

Malzemeler
4 adet yufka
1 kg pırasa
1 adet havuç
1 adet patates
Tuz,karabiber,pul biber
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Sosu için
2 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
Tuz
Hazırlanışı
Pırasalar ince ince doğranır sıvı yağ ile tavaya alınır 2-3 dakika kavrulur
Üzerine rendelenmiş havuç ve rendelenmiş patates ilave edilir kısık ateşte 1-2 dakika daha kavrulur
Kavrulan sebzelere baharatlar ilave edilir karıştırıp ocaktan alınır
Sosu için
Sos malzemeleri bir kabın içine alınır iyice çırpılır
Yufkanın biri tezgaha yayılır yufkanın yarısına kadar hazırlanan sosdan sürülür sos sürülmeyen
taraf üzerine kapatılır
Yufka 6 eşit parçaya kesilir tekrar yufkanın üzerine fırçayla sosdan sürülür
Yufkanın geniş tarafına iç haçtan konur
Yufkanın kenarları içe doğru kapatılır
Çok sıkı olmayacak şekilde sarılır
Hazırlanan börekler yağlanmış tepsiye dizilir üzerine kalan sosdan sürülür
Önceden ısıtılmış 190 dereceli fırında kızarana kadar pişirilir

5 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Oy Oy arkadaşım harika olmuş. Resmen ağzım sulandı bu saatte. Ellerine sağlık canım. Hayırlı Cumalar :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

hoşbuldum şekerim.
ellerine sağlık sağlıklı lezzetli şifassını unutmadım:)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Pırasalı böreği seviyorum ben Eline sağlık arkadaşım

Hanifeden Lezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık abla çok severim pırasalı böreği gözlemeside nefis olur:)

kalpkurabiye dedi ki...

koca kış geçti ben hala pırasalı poğaça börek yapıcam :S
ellerine sağlık Deryacım..
sevgiler..